Vnitřní komponenty motoru

Kované písty Mahle Motorsport typ 81,5 mm, titanové ojnice Pauter a ložiska ACL Race. Sportovní vačky Cat Cams s profilem 3656, zdvih 11,5 mm. Ventily vyrobené z Inconelu (sací 33 mm, výfuk 28 mm).

Sací a výfukový svod Inox 321, turbomanifold od Asimotorsport. Intercooler Wagner Tuning Competition. Olejové čerpadlo upravené z modelu RS2. ECU ABT Sportline s mapováním pro palivo min. 98 oktanů.

Základní charakteristiky

Původní základ: Řadový pětiválec Audi 2,2 l (UR-Quattro), převařený blok v ABT ze slitiny 034103021AN, převrtán přesně na 2,5 l se zachováním originálního katalogového čísla.

Objem po úpravě: 2 480 cm³, přeplňování pomocí turbodmychadla Garrett GTX3076R, tlaky až 1,8 bar. Výkon: 530 HP (390 kW) při 6 200 ot/min.

Převodovka: 6stupňová manuální Getrag 01E, převodové poměry uzpůsobené pro sportovní účely. Pohon: quattro s kardanem ABT Motorsport, katalogové číslo ABT-QUA-DRIVE.

Turbo

Turbo

Turbo


V motoru je instalováno výkonné turbodmychadlo Garrett GTX3076R. Tento typ nabízí rychlý náběh plnicího tlaku, vysokou spolehlivost a špičkový výkon až do vyšších otáček. Maximální plnicí tlak dosahuje hodnot až 1,8 bar.

Chlazení

Chlazení

Chlazení

Hlavní chladič ZF Motorsport, zvětšený intercooler, přídavné vodní čerpadlo Pierburg.

Mazání

Mazání

Mazání

Olejová vana zvětšeného objemu (6 l) s baffles, filtr Mahle OC593.

Olejová vana zvětšeného objemu (6 l), filtr Mahle OC593.

Servis

Servis

Servis

Výměna oleje: Motul 300V každých 10 000 km nebo 1× ročně. Kontrola ventilové vůle každých 20 000 km (příp. před závodem). Kontrola těsnosti svodů, rozvodového řemenu a výměna vzduchového filtru každých 15 000 km. Roční technická prohlídka.